فصل دوم پیشینه تحقیق و پیشینه پژوهش نظریه ها و ابعاد رهبری اخلاقی

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

فصل دوم پیشینه تحقیق و پیشینه پژوهش نظریه ها و ابعاد رهبری اخلاقی

۶ بازديد ۰ نظر

فصل دوم پیشینه تحقیق و پیشینه پژوهش نظریه ها و ابعاد رهبری اخلاقی

دانلود فصل دوم پیشینه تحقیق و پیشینه پژوهش نظریه ها و ابعاد رهبری اخلاقی فصل دوم پیشینه تحقیق و پیشینه پژوهش نظریه ها و ابعاد رهبری اخلاقی فصل دوم پیشینه تحقیق و پیشینه پژوهش نظریه ها و ابعاد رهبری اخلاقیدانلود فصل دوم پیشینه تحقیق و پیشینه پژوهش نظریه ها و ابعاد رهبری اخلاقی فصلدوممبانینظریتحقیقوپیش

-------

فصل دوم پیشینه تحقیق و پیشینه پژوهش نظریه ها و ابعاد رهبری اخلاقی
فصل دوم پیشینه تحقیق و پیشینه پژوهش نظریه ها و ابعاد رهبری اخلاقی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 46
حجم فایل: 0
قیمت: 46200 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 46 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏مقدمه‏ ‏19
‏2- 1- ‏مبان‏ی‏ ‏نظر‏ی‏ ‏تحق‏ی‏ق‏ ‏19
‏2-1-1- ‏رهبر‏ی‏ ‏اخلاق‏ی‏ ‏20
‏2-1-1-1- ‏تعریف‏ ‏و‏ ‏مفهوم‏ ‏رهبر‏ی‏ ‏20
‏2-1-1-2- ‏س‏ی‏ر‏ ‏تحول‏ ‏تئور‏ی‏ ‏ها‏ی‏ ‏رهبر‏ی‏ ‏22
‏2-1-1-3- ‏تعر‏ی‏ف‏ ‏رهبر‏ی‏ ‏اخلاق‏ی‏ ‏26
‏2-1-1-4- ‏و‏ی‏ژگ‏ی‏ ‏ها‏ی‏ ‏رهبر‏ی‏ ‏اخلاق‏ی‏ ‏28
‏2-1-1-5- ‏ابعاد‏ ‏رهبر‏ی‏ ‏اخلاق‏ی‏ ‏31
‏2-1-1-6- ‏ضرورت‏ ‏رهبر‏ی‏ ‏اخلاق‏ی‏ ‏34
‏2-1-1-7- ‏سبک‏ ‏ها‏ی‏ ‏رهبر‏ی‏ ‏اخلاق‏ی‏ ‏35
‏2-1-1-8- ‏د‏ی‏دگاه‏ ‏ها‏ی‏ ‏رهبری‏ ‏اخلاق‏ی‏ ‏38
‏2-1-1-9- ‏نتا‏ی‏ج‏ ‏و‏ ‏پیامد‏ ‏های‏ ‏رهبر‏ی‏ ‏اخلاق‏ی‏ ‏در‏ ‏سازمان‏ ‏41
‏2-1-1- 10- ‏تئور‏ی‏ ‏ی‏ادگ‏ی‏ر‏ی‏ ‏اجتماع‏ی‏ ‏رهبر‏ی‏ ‏اخلاق‏ی‏ ‏42
‏مقدمه‏
‏بررس‏ی‏ مقوله رهبر‏ی‏ و به و‏ی‏ژه‏ از نقطه نظر اخلاق و رفتار ها‏ی‏ بر مبنا‏ی‏ اخلاق‏ی‏ات‏ ، بخصوص در سازمان‏ی‏ همچون بانک که ارتباط بس‏ی‏ار‏ نزد‏ی‏ک‏ی‏ با مسائل مال‏ی‏ و پول‏ی‏ دارد ، مساله ا‏ی‏ مهم و ضرور‏ی‏ به نظر م‏ی‏ رسد . لذا در ا‏ی‏ن‏ فصل به بررس‏ی‏ مبان‏ی‏ نظر‏ی‏ و ادب‏ی‏ات‏ مفاه‏ی‏م‏ و متغ‏یی‏ر‏ ها‏ی‏ پژوهش خواه‏ی‏م‏ پرداخت که در ا‏ی‏ن‏ راستا در ابتدا جهت تب‏یی‏ن‏ رهبر‏ی‏ اخلاق‏ی‏ ابتدا تعار‏ی‏ف‏ و مفاه‏ی‏م‏ مربوط به رهبر‏ی‏ و س‏ی‏ر‏ تحول تئور‏ی‏ ها‏ی‏ رهبر‏ی‏ اشاره شده و سپس به تعر‏ی‏ف‏ رهبر‏ی‏ اخلاق‏ی‏ و و‏ی‏ژگ‏ی‏ ها ، ابعاد ، ضرورت ها ، سبک ها ، د‏ی‏دگاه‏ ها و نتا‏ی‏ج‏ و پ‏ی‏امد‏ ها‏ی‏ رهبر‏ی‏ اخلاق‏ی‏ ‏در‏ سازمان به عنوان متغ‏ی‏ر‏ مستقل در پژوهش بررس‏ی‏ شده و در انتها تئور‏ی‏ ‏ی‏ادگ‏ی‏ر‏ی‏ اجتماع‏ی‏ و ارتباط آن با رهبر‏ی‏ اخلاق‏ی‏ توض‏ی‏ح‏ داده م‏ی‏ شود ، در ادامه مرور‏ی‏ بر مفاه‏ی‏م‏ ، تعار‏ی‏ف‏ و انواع تعهد و تعهد سازمان‏ی‏ داشته و ضرورت ها ، د‏ی‏دگاه‏ ها ، مدل ها‏ی‏ ارائه شده ، عوامل موثر ، نتا‏ی‏ج‏ و پ‏ی‏امد‏ ها‏ی‏ تعهد سازمان‏ی‏ بررس‏ی‏ م‏ی‏ گردد. بعد از آن برخی از پژوهش و تحق‏ی‏قات‏ انجام گرفته در زم‏ی‏نه‏ رهبر‏ی‏ اخلاق‏ی‏ و تعهد سازمان‏ی‏ در داخل و خارج کشور در قالب پ‏ی‏ش‏ی‏نه‏ تحق‏ی‏ق‏ ارائه گرد‏ی‏ده‏ و در پا‏ی‏ان‏ ضمن جمعبندی به معرفی مدل مفهوم‏ی‏ تحق‏ی‏ق‏ اشاره خواهد شد .
‏2- 1- مبانی نظری تحقیق
‏این قسمت از تحقیق به دو بخش تقسیم شده که در هر بخش به بسط ، شرح و بررسی یکی از دو متغیرهای اصلی پژوهش شامل رهبری اخلاقی و تعهد سازمانی به ترتیب به عنوان متغیر مستقل و متغیر وابسته پرداخته شده است.
‏2-1-1- رهبری اخلاقی‏
‏در این بخش به منظور بررسی مبانی نظری و مفاهیم مربوط به رهبری اخلاقی به عنوان متغیر مستقل تحقیق، در ابتدا ضمن بررسی تعاریف ، مفاهیم و سیر تحول تئوری های رهبری ، به تعریف رهبری اخلاقی و ضرورت توجه آن پرداخته و در ادامه با شرح ویژگی ها ، ابعاد ، سبک ها و دیدگاه های موجود در ارتباط با رهبری اخلاقی ، نتایج و پیامدهای آن در سازمان مورد کنکاش قرار گرفته و در پایان به تئوری یادگیری اجتماعی مرتبط با رهبری اخلاقی اشاره شده است.
‏2-1-1-1- تعریف و مفهوم رهبری‏
‏محیط های سازمانی جدید که با ویژگی های پیچیدگی ، آشفتگی ، سرعت و تغییرهای شتابان همراه اند، نیازمند نیروهای انسانی انعطاف پذیر، کارآفرین ، مسئولیت پذیر ، با اعتماد بالا ، طالب ابتکار و مشارکتی می باشند (نیازی و کارکنان نصرآبادی ، 1388 : 22).که در این میان رهبری کارآمد می تواند افراد را به سوی اهداف سازمانی مورد نظر سوق دهد.
‏موضوعات رهبری از دیرباز مورد مطالعه بوده اما پژوهش های علمی درباره رهبری صرفا از قرن بیستم آغاز گردید و محور اصلی بیشتر تحقیقات ، عوامل تعیین کننده اثر بخشی رهبری بوده است . دانشمندان علوم رفتاری کوشیده اند تا بدانند بر اساس چه ویژگی ها ، توانایی ها ، رفتار ها ، منابع قدرت یا با تکیه بر چه جنبه هایی از موقعیت ، توان رهبر در تاثیر بر پیروان و تحقق اهداف گروهی را می توان تعیین کرد (یوکل ، 1382 : 2) .
‏هر چند به تعداد افرادی که درصدد ارائه تعریفی از رهبری برآمده‌اند، به همان تعداد تعریف برای رهبری وجود دارد ولی از نظر مدیریت، ‏رهبری فرآیند هدایت و اعمال نفوذ بر فعالیت‏ ‏های گروه یا اعضای سازمان‏ ‏می‌باشد‏.
‏چنین تعریفی چهارکاربرد مهم دارد.
‏نخست‏، رهبری، در مورد کسان یا افراد دیگری مثل زیردستان یا پیروان مطرح می‌شود.
‏چون این افراد یا پیروان باید دستورات رهبری را بپذیرند، درصدد تعیین مقام و منزلت ولی یا رهبر بر می‌آیند و در نتیجه فرآیند رهبری را امکان پذیر می‌سازند. همة ویژگی ها و خصوصیت های رهبری، بدون وجود پیرو و زیردست، به هیچ تبدیل خواهد شد.
‏دوم‏ ‏، رهبری مستلزم توزیع نابرابر قدرت بین رهبر و اعضای گروه می‌شود‏ ‏. اگرچه اعضای گروه بدون قدرت نیستند و می‌توانند فعالیت‌های گروه را از راه‏ ‏های متعدد و گوناگون شکل دهند، ولی تردیدی نیست که معمولاً قدرت رهبر بسیار بیشتر است.
‏سومین‏ جنبه رهبری توانایی وی در به کارگیری شکل های مختلف قدرت برای اعمال نفوذ بر رفتار پیروان از راه‏ ‏های گوناگون است. در واقع این رهبران هستند که می‌توانند بر کارکنان و اعضای سازمان اعمال نفوذ نمایند به گونه‌ای که آنها برای خیر و صلاح شرکت فداکاری یا ایثار نمایند.
‏چهارمین‏ جنبة رهبری آمیزه ای است از سه جنبة نخست و آگاهی از اینکه رهبری با «‏ارزش ها‏» سروکار دارد. رهبری معنوی با ارزش‏ ‏ها سروکار دارد و ایجاب می‌کند که دربارة راه‏ ‏ها وگزینه هایی که در پیش رو قرار دارد به پیروان آگاهی لازم داده شود تا آنها بتوانند هنگام واکنش نشان دادن در برابر پیشنهاد یک رهبر ‏جهت رهبری‏، انتخابی آگاهانه بنمایند. ( استونر‏ ‏- Stoner
‏ ، فری من‏ - Freeman
‏ وگیلبرت‏ - Gilbert
‏ ، 1935‏ : ‏804‏ ‏)
‏رهبری از وظایف عمده مدیریت است. امروزه نقش مدیر به عنوان رهبر به قدری اهمیت پیدا کرده است که در همه زمینه ها برای یافتن اشخاصی که توانایی لازم برای رهبری داشته باشند کوشش مستمر به عمل می آید (راهداری شمالی، 1390 : 30 ).
‏بحث رهبری و تأثیر آن بر عملکرد و اثربخشی سازمان، دیر زمانی است که در محافل‏ ‏مدیریتی مطرح گردیده است. متخصصان رهبری راه‏ ‏های مختلفی را برای شناخت موضوع‏ ‏رهبری و ارتباط آن با اثربخشی سازمان‏ ‏انتخاب کرده اند و بر مبنای آن تئوری‏ ‏های متعددی را ارئه نموده‏ ‏ان‏د ( فرانکوئر‏ - Francoeur
‏ ، 2008 ، به نقل از حسن زاده و همکاران ، 1390 : 74 ‏)‏ ‏.‏
‏نتایج تحقیقات مختلف ‏ ‏بیانگر آن است که ویژگی‏ ‏های شخصیتی احتمال موفقیت رهبر را افزایش می‏ ‏دهد، اما هیچ کدام از ویژگی‏ ‏های شخصیتی نمی تواند موفقیت او را تضمین کند‏ ( رابینز‏ - Rabinz
‏ ، 1381 ، به نقل از حسن زاده و همکاران ، 1390 : 74 ‏)‏ ‏.
‏ویژگی مشترک تمامی تئوری‏ ‏های جدید رهبری را می توان در‏ ‏این مطلب خلاصه نمود که همه آنها به دنبال روشی می‏ ‏باشند تا به لحاظ درونی افراد را بر‏ ‏انگیزند‏ ( حسن زاده و همکاران ، 1390: 74 ) ‏.
‏رهبری اصطلاحی است که برداشت های متفاوتی را در افراد مختلف ایجاد می کند. در حالی که برای بعضی به معنی جاذبه فردیتی است ، برای بعضی دیگر به معنی قدرت و اختیار است (خانکا ، 1389 : 311).
‏تعاریف متعددی از رهبری ارائه شده است که به چند نمونه از آنها اشاره می گردد :

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
  برای مشاهده توضیحات فایل  فصل دوم پیشینه تحقیق و پیشینه پژوهش نظریه ها و ابعاد رهبری اخلاقی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت فصل دوم پیشینه تحقیق و پیشینه پژوهش نظریه ها و ابعاد رهبری اخلاقی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود فصل دوم پیشینه تحقیق و پیشینه پژوهش نظریه ها و ابعاد رهبری اخلاقی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.